יום ראשון, 22 במאי 2011

אימונים ל-10 ק"מ (10K) האל היגדון


אימונים ל-10 ק"מ (10K)
האל היגדון
מאת: האל היגדון; תרגום: תומר גמינדר; מתוך: http://www.halhigdon.com

רוצו מהר למרחק פופולארי זה
הכנה למרוץ 10 ק"מ – תוכנית אימונים בת 8 שבועות
10 ק"מ הוא אחד המרחקים הפופולאריים ביותר למרוצים. רצים רבים מתחילים בכניסה למרוצים ל-5 ק"מ, ולאחר זמן עולים למעלה למרוצי 10 ק"מ, לעיתים קרובות בדרך לריצת מרתון. אחרים מתחילים במרתון ומסתכלים למטה, ומבינים שהם יכולים לרוץ מהר יותר ולעיתים קרובות יותר אם ישתתפו במרוצים ל-10 ק"מ. מרוצי 10 ק"מ הם כייפיים וקלים לתחרות. שלא כמו למרתון, אתם לא צריכים לבלות 18 שבועות באימונים ייעודיים אליהם, ונדרשים ימים בודדים להתאוששות ולא שבועות לאחריהם.
בואו ונתחיל להתאמן. אם זה מרוץ ה-10 ק"מ הראשון שלכם, תשתמשו בתוכנית למתחילים. אם אתם רצים מנוסים שמחפשים תוכנית קלה, עשו אותו דבר. אם אתם מחפשים מעט אתגר באימונים, עלו לתוכנית למנוסים. הרצים המנוסים ביותר, אלה מכם שאינם נרתעים מאימוני אינטרוואלים וריצות טמפו – בודאי ייהנו מהתוכנית למתקדמים.
יותר ויותר הלכים משתתפים גם הם באירועי ריצה, מתחילים בסוף הדבוקה ועוברים את המרחק במעט יותר זמן מאשר אם היו רצים, ונהנים מן החוויה. רבים מהלכים אלו הופכים בסופו של דבר לרצים, או שממשיכים ללכת, דרך מעולה לבנייה ושמירה על כושר. כללתי תוכנית מיוחדת עבורם – תוכנית להלכים.
בכדי להגיע ללוח האימונים המלא בן 8 השבועות, תלחצו על הקישור המתאים למטה. בדפים אלו תמצאו גם הנחיות כיצד לבצע את האימונים השונים. כדי לקבל הנחיות מפורטות יותר, כמו גם עצות נוספות וטיפים, תשקלו להצטרף לתוכיות האימונים הווירטואליות שלי הזמינות דרך TrainingPeaks.
אז קדימה, תשרכו את נעלי הריצה שלכם. זה הזמן להתחיל ולהתאמן למרוץ ה-10 ק"מ הבא שלכם.

האל היגדון,
עורך תורם, Runner’s World



כל הזכויות שמורות © 2002 האל היגדון



        

האל היגדון

האל היגדון כתב לRunner’s World במשך זמן רב יותר מכל כותב אחר, כאשר המאמר הראשון מפרי עטו הופיע בגיליון השני ב-1966. הוא המחבר של 35 ספרים כולל Marathon: The Ultimate Training Guide. הוא רץ 8 פעמים במוקדמות האולימפיות וזכה ב-4 אליפויות עולם למאסטרס.





2 תגובות:

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.